פיתוח עסקי ושיווק
כל מה שצריך לדעת על המומחיות שלנו בתחום זה
פיתוח עסקי ושיווק
-
ניתוח שוק
-
מיפוי לקוחות ומתחרים
-
בנית אסטרטגיה וגיבוש תוכנית עסקית
-
חבירה לשותפים אסטרטגיים
לכל חברה ישנו שוק יעד וקהל לקוחות אליו היא מכוונת. לשם מיקוד פעילותה של החברה, עליה להגדיר את שוק היעד, את קהל לקוחותיו, ללמוד אותו ואת המשתתפים בו. לשם כך יש לנתח את השוק, למפות את לקוחותיו ולבנות אסטרטגית חדירה, מיצוב החברה בהתאם ובניית תוכנית עסקית למימוש האסטרטגיה, תוך חשיבה על חבירה לשותפים פוטנציאלים.

ניתוח שוק
הצעד הראשון הנדרש הינו זיהוי השוק, פילוחו, הבנתו ואת אופן פעולתו, תוך הכרת כלל המשתתפים בו (לקוחות, מתחרים ושותפים). הבנת צרכי השוק יאפשרו לגבש את המוצרים והשירותים אותם תוכל החברה להציע, לפתח בעתיד, כך שתוכל בעצם לנגוס בנתחי השוק ובכך להשיא את רווחיה.
ניתוח השוק באופן שוטף מחייב, על מנת להתאים את פעילות החברה בהתאם. החברה נדרשת לגבש אסטרטגיה ארוכת טווח וקצרת טווח ולהתאים את כלל המשאבים להשגת היעדים שיוגדרו.
מיפוי לקוחות ומתחרים
הלקוחות והמתחרים הינם בעלי עניין בחברה ומהווים חלק חשוב מאוד ובלתי נפרד בהתנהלות החברה. הכרת הלקוחות, הצרכים שלהם ואופן קבלת ההחלטות שלהם, תביא את צוותי החברה למיקוד בבניית תוכניות הפיתוח העסקי, השיווק והמכירות.
הכרת המתחרים, הבנת האופן בו הם פועלים, יתרונותיהם וחסרונותיהם הינם נתבך מהותי בגיבוש אסטרטגית החדירה וההתנהלות בשוק הנבחר.
בנית אסטרטגיה וגיבוש תוכנית עסקית
למידת השוק והשחקנים השונים בו יאפשרו לגבש את אסטרטגית החדירה, נגיסת נתחי השוק, ביסוס החברה וצמיחתה לאורך זמן. מיקוד החברה לנתח השוק, בו יש לה יתרון יחסי, אשר מייחד ומבדל אותה ממתחריה, יאפשר את צמיחתה. לשם כך יש לבנות תוכנית עסקית, אשר תכלול את המוצרים והשירותים אותם החברה מציעה, אילו משאבים נדרשים לשם כך ואילו פרויקטים/אירועים ברצונה להשיג ולהוביל.
חשוב לבנות תוכנית אסטרטגית רב שנתית, מכיוון שתהליכי הפיתוח העסקי, השיווק והמכירה יכולים להימשך מעבר לשנת תקציב אחת.
חבירה לשותפים אסטרטגיים
בעת גיבוש האסטרטגיה חשוב לבחון שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מתחרים, חברות המציעות מוצרים משלימים, כופים ממשלתיים וכו'. לעיתים נכון יהיה לשאוף לחבור לשותפים ובכך לחסוך עלויות, זמן חדירה ולמנף את היתרונות של כל צד.
שיתוף פעולה יכולה להיות רק עבור מוצר מסויים או בגין פרויקטים מסויים. כל זאת על מנת לשפר את סיכויי החדירה לשוק והזכייה או לשם הגדלת נתח המכירות.
לרב, על מנת לחדור לשוק הבינלאומי, נדרש לחבור לשותף מקומי – ראשית יש לנתח את השוק המדובר, כך שבסופו של תהליך יבחר השותף הכי מתאים להשגת המטרות שהוצבו ע"י החברה.
חשוב לעגן את השותפויות בהסכמים ברורים ונאירים ולבנות תוכנית מדורגת של השותפות, על מנת לבחון שאכן השותפות ברת קיימא וניתן להרחיבה לפעילויות נוספות.